Tuesday 15 August 2017

Lawatan Penandaarasan Ke Arkib Negara Malaysia Dan Arkib UNIMAS

    Unit Arkib Perpustakaan Tun Abdul Razak (PTAR) Cawangan Sarawak telah mengadakan lawatan penandaarasan ke Arkib Negara Malaysia Negeri Sarawak dan Bahagian Arkib Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS) pada 26 April   2017 yang lepas. Seramai 18 orang staf mengikuti lawatan berkenaan termasuk Timbalan Ketua Pustakawan dan Pustakawan-pustakawan Kanan serta Pembantu-pembantu Pustakawan.
      Tujuan lawatan adalah untuk meningkatkan kompetensi pengurusan Unit Arkib PTAR UiTM Cawangan Sarawak disamping membantu pegawai yang terlibat untuk memahami serta menguasai bidang pengurusan rekod dan arkib untuk digunapakai di universiti. Diharapkan juga, lawatan ini dapat meningkatkan pengetahuan mengenai polisi, garis panduan serta isu-isu dalam pengurusan rekod dan arkib agar penambahbaikan dapat dilaksanakan di Unit Arkib PTAR UiTM Cawangan Sarawak. Terima kasih kami ucapkan kepada pihak Arkib Negara Malaysia Negeri Sarawak dan Arkib UNIMAS kerana sudi menerima kunjungan dan memberi tunjuk ajar kepada pihak kami.






No comments:

Post a Comment

Program "Jom ke IPTA"

Sekitar Program "Jom ke IPTA" yang disertai oleh rombongan SMK Bakun, dan SMK Belaga, 120 orang termasuk pegawai pengiring pada ...